Budgeten är mindre, men engagemanget minst lika stort. Presidenten i Hjärta För Barn, Johnny Grauengaard får inte riktigt samma mediebevakning som presidentkandidaterna i USA får just nu. Men det hindrar honom inte från att engagerat och helhjärtat arbeta på ideell basis för Hjärta För Barn. Förra året släppte Johnny en musik-cd med titeln The New Generation. Skivan blev något av en succé. På ett år har skivan dragit in 25 000 kronor. Pengar som gått rakt in i verksamheten hos Hjärta För Barn. Nu är det dags för uppföljningen. Men teknikens utveckling har hunnit i fatt Johnny Grauengaard. Så när han nu släpper sina nya låt till förmån för organisationen så handlar det inte längre om en cd-skiva. I stället kommer de nya låtarna finnas att lyssna på hos Spotify och på Apples musiktjänst iTune.
Titelspåret på hans nya skiva heter passande nog Give it Give it.
– Det är ju precis det som det handlar om.
– Att skänka pengar till Hjärta för barns verksamhet, säger Johnny Grauengaard.
För varje person som går in och lyssna på låten så får han pengar från STIM.
– Dessa pengar gå helt oavkortat till organisationen, förklarar han.
Musiken och texten till de nya låtarna har han gjort själv. På en låt medverkar en gammal musikkompis från Danmark, Helge Hundahl. Dessutom har tidigare Värnamobon Jimmy Hedlund också medverkat med sitt gitarrspel.
– Tycker man om låten så går det ju bra att Swisha pengar till föreningen.
– Det kan man även göra om man tycker låten är dålig, avrundar Johnny Grauengaard.
Den nya skivan finns tillgänglig att lyssna på från och med i dag.